iOS 10 is al even uit, we zitten namelijk al aan 10.1, maar het gaat mij dan ook niet om de wat er nieuw is maar om wat er mee te doen is. Na 3 maanden gebruik van iOS 10 kan ik een hopelijk een overzicht geven en wat tips geven over welke nieuwe dingen er uit blijven steken, en dat in, je raad het al, een top 10 lijstje.
10. Dubbele Safari
Zo wat de enige iPad feature in deze update, maar wel een handige. Het is nu mogelijk om safari te splitsen zo danig dat je twee Websites naast elkaar kan bekijken, voorheen enkel mogelijk in derde partij browsers zoals iCab Mobile. Nu gewoon in Safari.
9. Foto’s
Een van de vele “Machine Learning” toevoegingen aan iOS 10 is het zoeken in foto’s. Er is nu eerst en vooral de gezichtsherkenning die we al kenden van de tijd van iPhoto op de Mac (en in Google Picasa), nu gewoon op je telefoon. Anderzijds kan je ook zoeken op dingen zoals ‘Kerstboom’ of ‘Strand’. Niet ultra essentieel, maar soms handig. Het is vooral in combinatie met Herrineringen dat deze feature wat bijbrengt.
De additie van Herrinneringen (Memories) aan de Photo’s app is een van de leukste toevoegingen voor mensen wiens iPhone hun go-to fototoestel is geworden. Op basis van je foto’s en gebruik makend van de gezichts- en andere soorten herkenningen maakt iOS 10 foto verzamelingen gepaard gaande met een filmpje. Ik heb al veel plezier beleeft aan het kijken naar deze filmpjes samen met familie en vrienden.
8. Bedtijd
Op tijd in bed! Eigenlijk zouden we dat allemaal moeten doen, op tijd in bed kruipen. En nu kan iOS 10 ons daar bij helpen. De geüpdatete Alarm app kan je niet alleen laten weten wanneer het tijd is om op te staan, maar ook wanneer het tijd is om naar bed te gaan. We kunnen allemaal een extra geheugen steuntje gebruiken, dus zeker aan te raden.
7. Siri
Siri is er wat slimmer op geworden, omdat het nu met enkele soorten derde partij apps kan praten. Een van de interessantste categoriën voor mij persoonlijk zijn de andere communicatie apps. Zo kan je nu via Siri een WhatsApp berichtje sturen of een Skype gesprek starten. Die laatste soort intgreren nu bovendien ook mooi in het toegangsscherm zodat je net zoals bij een gewoon telefoongesprek eenvoudig kan opnemen of weigeren.
De verbeterde Siri is handig, maar ik hoop dat spoedig de integratie categorien worden uitgebreid naar onder andere taken, notitie en kalender apps voor extra Siri productiviteit
6. Spotlight Zoeken
Spotlight zoeken is ook verbeterd. Met een swipe naar beneden en de uitgebreide Siri suggesties vind je vaak al meteen de app die je wenst zonder iets te typen. Maar ook apps zoeken werkt meestal prima. Andere soorten resultaten net iets minder. Zo vind ik vaak niet de notities die ik wil terug via Spotlight Search.
5. Notities
Notities was in iOS 9 al flink verbeterd, maar in iOS 10 komt er met notities delen een interessante optie bij. Eenvoudig een notitie delen met wat info waarover je over iemand wil samenwerken, zoals bijvoorbeeld voorbereiding van een reis of ander project. Simpel en functioneel, en erg krachtig gecombineerd met de extensie waardoor je vanuit allerlei apps dingen zoals links, afbeeldingen of pdf’s kan toevoegen aan een notitie.
4. watchOS 3
Beetje vals spelen aangezien watchOS een OS op zich is en geen onderdeel van iOS 10, maar toch wil ik deze hier vermelden aangezien watchOS voorlopig toch niet echt zonder iOS kan functioneren en de grote releases samengaan. De watch app op iOS 10 is bovendien uitgebreid waarbij er nu meer mogelijkheden voor het beheren van je watch op je iPhone mogelijk is. Zo kan je nu je bijvoorbeeld je watchfaces configureren en beheren en is er ook een watchface gallery voor inspiratie.
De meeste interessante dingen zitten echter in watchOS 3 zelf die dankzij de introductie van het dock en de snelheidsverbetering voor complicaties nu voldoende snel is om nuttig te zijn. Vele van mijn bemerkingen uit mijn artikel ‘Een horloge, te weinig updates’ zijn geadresseerd met deze update. De snelheidsverbetering gecombineerd met de app update van Workflow laten je zelfs nu toe om je Apple Watch als afstandsbediening te gebruiken.
3. Notificaties
De basis van betere notificaties was al gelegd in iOS 9, maar met iOS 10 zetten we nog een stapje verder in de goede richting. Waar voorheen de notificatie acties beperkt waren tot twee opties, hebben we nu keuze uit meer. Dit is vooral nuttig bij alerts, zoals bijvoorbeeld voor Due, daar kan je nu een melding uitstellen met verschillende snooze opties.
Daarnaast is het inline beantwoorden van berichten nu voor meerdere apps mogelijk én is nu de tekstinput en reply knop naar bij het keyboard verplaats versus bovenaan de melding zelf. Dit werkt toch al avast één van mijn kritieken uit het artikel ‘Een telefoon, twee handen’ eindelijke weg.
2. iMessage
Een van de meest zichtbare aanpassingen in iOS 10 is de uitbreiding van iMessage met effecten, apps en stickers. Stickers waren al eerder beschikbaar in menig ander messaging platform zoals Facebook Messenger, maar de iMessage versie gaat iets verder dan veredelde emoiji en laat toe om stickers ook op dingen te plakken.
Mijn sticker aanraders:
Naast stickers zijn er ook iMessage apps mogelijk. Voorlopig heb ik hier nog niet veel gebruik van gemaakt voornamelijk omdat voor deze te kunnen gebruiken alle partijen de app geïnstalleerd moeten hebben, wat vaak een té grote drempel is.
Daarnaast zijn er nog effecten. Maar dat is vooral een hoge gimmick waarde, en hier is het gebruik zo sporadisch dat je zo vergeet dat ze er zijn.
10. Widgets
Onlangs is de laatste van de widgets die ik gebruik (Weather Underground) eindelijk geüpdatet voor iOS 10, en dat is super.
In iOS 10 zijn de widgets beter bereikbaar, ze zitten niet alleen meer met een swipe weg in het notificatie centrum, maar ze zijn ook een swipe weg op je Home scherm én mits ontgrendeling op je lock scherm. Betere bereikbaarheid maakt dat je sneller widgets kan gebruiken wat maakt dat je geneigd bent om dat meer te doen.
Een andere verbetering is dat widgets nu allemaal standaard een compacte vorm hebben van dezelfde grootte. In iOS 9 konden widgets eender welke grootte hebben, en sommige apps waren toch wel wat kwistig met de ruimte. Omdat de inhoud van widgets ook dynamisch kon zijn durfde de ruimte zelfs ook te veranderen bij het verversen van data, wat bij het openen van het widget scherm voor irritante verspringerij zorgde. Niets van dat alles meer met iOS 10. Door de vaste compacte groottes zijn alle widgets nu even groot en blijven ze bij het verversen van de data ook deze grootte aanhouden wat een veel betere gebruikerservaring geeft.
Daarnaast zijn de widgets ook multi-functioneel omdat ze voor de genadigden onder ons die beschikken over een 3D-touch capabele iPhone 6S of later ook bij het 3D-touchen op app iconen als widget gepresenteerd kunnen krijgen. Handig bij bijvoorbeeld Drafts, Worlflow, Launcher etc.
Mijn widget aanraders:
Conclusie
iOS 10 is een evolutionaire update, maar een die het dagelijkse gebruik van iOS sterk verbeterd, en met veel potentieel voor toekomstige extra integraties.
Het is weer zo ver, die tijd van het jaar waar schoenen moeten gevuld worden en er onder bomen cadeaus geplaatst worden. De ideale tijd voor een korte review en speltip.
Het Nachtwacht Monststrijd spel is een spel van Studio 100 gebaseerd op de Nachtwacht, een serie over drie helden die het op moeten nemen tegen monsters uit de onderwereld. In tegenstelling tot vele klassieke franchise spellen doet studio 100 toch de moeite om originele spellen te creëren (zo ook bijvoorbeeld het Prinsessia: Het Prinsessendiploma spel).
Nachtwacht Monsterstrijd is een coöperatief spel speelbaar met 1 tot 3 spelers vanaf 8 jaar waarin iedere speler een van de drie helden van de Nachtwacht speelt. Samen moeten de spelers Schemermeer doorkruisen en samen de monsters (van seizoen 1) verslaan voor het te laat is. Het spel speelt in 45 min.
Spelmechanisme
Een coöperatief spel is altijd een goed idee met kinderen om onderlinge strijd te vermijden.
De coöperatieve werking is niet slecht, maar voor het spelen met jongere kinderen (onder de aanbevolen leeftijd) mis ik toch wel enige mogelijkheid tot aanpassing van de moeilijkheidsgraad. In menig ander coöperatief spel is er wél een element aanwezig dat de moeilijkheidsgraad wat aanpast, dit is nuttig voor een kennismakingsspel voor eerste spelers of om aan te passen aan het niveau van de spelers. Zo heeft bijvoorbeeld het, overigens ook aan te raden, Verboden Eiland een variabele waterstandmeter die de moeilijkheidsgraad bepaalt.
Maar niet getreurd, niets waar we zelf geen mouw aan kunnen passen. De regels voorzien voor een spel met twee spelers enkele aanpassingen die we, samen met wat andere tweaks, kunnen benutten als moeilijkheidsgraad aanpassingen.
Blanco monsterkaarten
Je beschikt over drie blanco monsterkaarten om het aantal monsters te reduceren en zo dus de moeilijkheidsgraad aan te passen. Ik stel voor om 2 blanco’s te gebruiken en gewoon willekeurig twee monsters weg te laten.
Doodshoofd kaarten
Je kan het aantal doodshoofd kaarten onder de kanskaarten verminderen of volledig zonder spelen. Echter verkort je hiermee natuurlijk de “tijd”. Maar ze maken het iets minder “dodelijk”, wat vooral bij spelen met wat jongere kinderen aan te raden is. De verkorting van de tijd wordt bovendien gecompenseerd door de gegarandeerde twee monsters minder.
Verbandkist kaarten
Verbandkist kaarten geven je volgens de standaard regels 1 leven terug. Aangezien er niet zo veel van zijn zou je dit kunnen aanpassen naar het teruggeven van alle levens.
Balans
Al deze aanpassingen verstoren de balans van het spel. Maar dat is net de bedoeling. In testspellen was de winst toch nog steeds nipt genoeg om spannend te blijven.
Componenten
Een klein minpuntje aan het spel is dat je zelf de dobbelstenen moet beplakken met de zijden, dat is een beetje jammer en oogt minder kwalitatief. De kaartjes zijn ook niet super, maar goed genoeg. De overige kartonnen componenten, het bord en de figuren zijn prima.
Spelduur
De speelduur is ietwat aan de langere kant, zeker gegeven dat het basis spelmechanisme gedurende deze tijd hetzelfde blijft. Maar met de gesuggereerde aanpassingen voor de moeilijkheidsgraad, wordt deze toch ietwat verkort.
Conclusie
Nachtwacht Monsterstrijd is, mits een klein beetje homebrew regels, dus het ideale cadeautje voor in de schoen of onder de boom van de echte jonge (of oude) Nachtwacht fan.
Workflow is een erg multifunctionele app, met een iOS 10 widget en een Apple Watch app. Met de recentste update van workflow heeft de app er bovendien een interessante feature bij gekregen. De ‘Get Contents of URL’ actie laat nu ook toe om POST requests te sturen. Dit maakt het mogelijk om workflow te integreren met menig webservice. Een goed overzicht is gegeven in het macstories artikel over de update.
Wat evenwel interessant is, is dat sommige Smart Home toestellen ook gebruik maken van webservices om te communiceren. Ikzelf beschik zo bijvoorbeeld over een Panasonic Televesie die kan bediend worden met een smartphone app. Die app is niet super, maar doet zijn ding. Alleen is het een klassieke cross platform app die niet mee gaat in platform specifieke features zoals widgets en Apple Watch apps.
Echter achter die interactie van de app en de televisie schuilt een locale webservice. Dit laat ons toe om de kracht van workflow met ondersteuning van widgets en een Watch App te combineren met de Panasonic Televisie.
Door met de nieuwe ‘Get Contents of URL’ actie het juiste POST bericht naar de URL van je TV te sturen kunnen we dus eender wel commando van de afstandsbediening van de televesie in een workflow gebruiken. Zo maakt ik een simpele workflow die de TV gewoon uit zet, een andere workflow maakt dan weer gebruik van een lus om de TV stiller of luider te zetten. De Panasonic ondersteunt ook Apps, waaronder YouTube. Die zitten echter verborgen achter een aantal schermen. Door in een workflow gewoon de juiste toetsencombinaties na elkaar uit te voeren, met eventuele delays voor laattijden, hoef je dit niet zelf te doen. Zo heb ik dus een instant YouTube App Launch workflow gemaakt.
Download hier de Workflow om een Panasonic TV uit te zetten. Je hoeft alleen nog de juiste URL van de TV op je netwerk te configureren.
Bovendien kunnen al deze workflows beschikbaar gemaakt worden in de workflow widget, die in iOS 10 slecht een swipe ver weg zit. Maar evenzogoed in de Workflow Watch app die als je hem in je Dock houdt op watchOS 3 snel laadt en uitvoert.
Daar heb je het dus, je TV bedienen vanuit een widget of een Apple Watch, allemaal dankzij Workflow. Dit is natuurlijk slechts een enkel voorbeeld en met wat zoekwerk naar eventueel andere Smart Home toestellen hun achterliggende webservices kan je zo nog meerdere dingen bedienen via workflow. Geef zeker een seintje @wimlepage als je zulke dingen bouwt!
Met de komst van iOS 10 zijn er enkele veranderingen doorgevoerd aan het Bedieningspaneel (Control Center) zoals de opsplitsing in twee delen waarvan één met algemene bediening en een ander voor media bediening. Verder is er voor diegene met 3D Touch telefoons nu ook de mogelijkheid om op sommige controle elementen met 3D Touch meer opties te bereiken. Het is echter nog steeds geen volledig aanpasbaar paneel geworden en je blijft dus gebonden aan wat Apple waardig vindt om snelle toegang voor te bieden. Persoonlijk mis ik enkele zaken, dat is enerzijds toegang tot het snel in en uitschakelen van mobiele data, en anderzijds het inschakelen van low power modus. Maar voor iedereen zijn de vereisten natuurlijk anders.
Dankzij een andere verbetering van iOS 10, namelijk de makkelijker bereikbare widgets, kunnen we dit probleem deels tegemoet komen met een App genaamd Launcher.
Launcher laat toe om binnen een widget snelkoppelingen te definiëren. Dit kan naar app en links zoals menig ander launcher, maar tegen de kleine kostprijs van een in-app aankoop kan je ook Special Launchers toevoegen. Deze Special Launchers zijn er onder ander voor, je raad het al, de mobile verbinding en de batterij. Nu let wel, Launcher kan niet de instellingen rechtstreeks aanpassen, maar heeft wel met één tap toegang tot het scherm binnen je instellingen waar je dit wel kan doen, en dat is een enorme tijdswinst.
Naast deze enorm nuttige feature zijn er ook nog andere. In iOS 10 is er nu standaard een contactpersonen widget beschikbaar met handige shortcuts naar je favoriete contacten. Launcher heeft deze feature ook en je kan zo een knopje toevoegen om iemand te sms’en en te bellen, maar evengoed te WhatsAppen. Maar Launcher gaat een stapje verder met speciale Contact Launchers, waarbij je onder een contactpersoon ineens de verschillende contactmogelijkheden krijgt.
Launcher heeft daarnaast ook nog vele andere speciale launchers zoals wereldklokken, het weer, countdowns, ETA, …
Nog een erg interessante feature van Launcher zijn de meerdere dynamische widgets die kunnen verschijnen op basis van locatie of tijd. Zo kan je dus context specieke Launchers hebben die anders niet in de weg staan. Maar dankzij iOS 10 heb je standaard ook de handige compacte en uitgebreide modus zodat je je minder gebruikte launchers enkel in de uitgebreide modus kan stoppen.
Kortom een erg krachtige app, die dankzij de vernieuwingen van iOS 10 men een enkele swipe te bereiken is.
Als je RPGs wil uitproberen met kinderen is het visueel maken van de taferelen een belangrijk instrument. Het Savage Flower Kingdom avontuur de Queeste van het Obisidiaanse Kristal (dat ik eerder al vertaalde) is eigenlijk even perfect scenario om met kinderen te spelen. Het is kort en relatief eenvoudig. Het SFK systeem an sich is echter misschien wat aan de moeilijkere kant, maar met een beetje begeleiding van de GM in het rekenwerk is het zeer goed speelbaar.
Om de kindvriendelijke GM te helpen breng ik ook de volgende nieuwe SFK uitbreidingen:
Download Pagius SFK Character Sheet
Een met iconen verduidelijkte versie van de standaard SFK character sheet.
Download Pagius SFK Obsidian Crystal Quest Battle Maps
Kaartjes die je kunnen helpen om de scenes van de queeste te verduidelijken.
Download Pagius SFK Obsidian Crystal Quest Standees
Standees voor de NPCs/monsters die de avonturiers op de queeste zullen tegenkomen.
Deze en andere uitbreidingen zijn ook te vinden op de Pagius Experimental Playground Add-ons pagina.
Hoe anders omgaan met een hype dan met creativiteit! Terwijl ganse tienergeneraties nu op zoek zijn naar kleine wezens met hun smartphone, kan je echter ook analoog op zoek gaan naar mini monsters!
Tiny Monsters Go! is een print and play spel, uitgevonden door Ben Wray en vorm gegeven door Chris Stone-Bush, waarmee je op zoek kan gaan naar kleine monsters! Van de vaak voorkomende Vuur Vogel met Klauwen tot de erg zeldzame Gigantische Stalen Draak! Je kan ze allemaal verzamelen in je Tiny Monsterdex. Dus, download en knutsel de kaartjes, zoek een dobbelsteen en ga op monsterjacht!
Download Tiny Monsters Go!
Om beter aan te sluiten op de creatieve leefwereld van kleine Kinderen, maakte ikzelf ook een Tiny Monsterdex XL, waar je je kleine monsters kan op tekenen.
Download Tiny Monsterdex XL
Verder nog een tip: een grote pluche dobbelsteen is ideaal om buiten mini monsters te vangen!
Vang ze allemaal!
Savage Flower Kingdom is een super lichte RPG die gemaakt is door Experimental Playground (eerder al vermeld in mijn artikel over Echte Voetbal Held). Omdat ik fan ben van de tekenstijl en omdat ik de RPG ook eens wil uitproberen maakte ik een Nederlandse vertaling van de spelregels, alsook een vertaling van een van de beschikbare avonturen: de Queeste voor het Obsidiaanse Kristal1.
Een leuk onderdeel van Savage Flower Kingdom is het materiaal, onder andere de wapens. Ik maakte van het material en de wapens vermeld in de queeste visuele kaartjes op basis van het artwork. Op deze wapen kaartjes staat de kost en de schade score, alsook hoeveel handen nodig zijn om ze te hanteren, bij het materiaal staat hun kost en specifieke eigenschappen. Deze kaartjes zijn een leuke visuele ondersteuning indien je zou willen spelen met kinderen.
Ondanks het lichte karakter zijn de regels misschien toch net iets te moeilijk om te spelen met kinderen, dus ben ik een Hero Kids conversie van een aantal zaken aan het overwegen. Hoofdzakelijk lijkt het dat je gewoon moet zien dat je gebruik maakt van de juiste doelgetallen, die in Hero Kids iets beperkter zijn de in Savage Flower Kingdom. Maar als je ook gelijkaardige wapens wil gebruiken is het wat moeilijker. De schade score van de Savage Flower Kkngdom wapens worden meestal bepaald door het dobbelen met een 6 zijdige dobbelsteen en er dan iets bij op te tellen of af te trekken. Bij Hero Kids is de schade van de dingen meestal 1 punt gegeven de beperkte levenspunten die de karakters hebben. De wapens in Hero Kids onderscheiden zich dan ook meestal door specifieke eigenschappen en condities die vaak het succes of falen van een aanval beïnvloeden. Dit maakt de Hero Kids wapens gevarieerder maar ook ergens complexer dan deze van SFK. Als we deze in een Hero Kids avontuur willen gebruik maken van de SFK wapens zullen we eigenlijk levenspunten van helden en monsters moeten verhogen, en dat maakt het dan weer complexer. Zoals je ziet ben ik daar nog niet uit, stof voor een later artikel. In de tussentijd, veel spelplezier met Savage Flower Kingdom
Voor zij die graag het voetbalspel ook eens anders beleven is er True Soccer Hero, een leuk print and play spel van de excellente uitgever Experimental Playground. Voor ieders spelplezier maakte ik een Nederlandse vertaling van de spelregels: Echte Voetbal Held. De overige componenten zijn taal agnostisch. Aan het knutselen maar!
Ik ben een enorme fan van de grafische stijl van de Experimental Playground spellen, en kan als een van hun andere toppers ook het spel Giant Battle aanraden. Als ik de tijd vind vertaal ik die regels ook nog misschien, maar ze zijn zo eenvoudig dat je er zo al snel mee aan de slag kan. Bekijk gerust ook eens hun andere spellen, er zitten veel solo games bij, dus zelfs geen andere speler benodigd, dat is pas compact! En er zijn ook enkele RPG settings en avonturen die gebruik maken van het door EP uitgevonden eenvoudige maar toch voldoende diepgang hebbende LARA RPG systeem.
Veel spelplezier.
Ik ben over het algemeen geen fan van abstracte spelletjes. Een van de leuke dingen aan bordspelen vind ik net de thematiek, die er voor zorgt dat wat je samen doet, een beetje weg heeft van een verhaal. De uitbouw van een landgoed, het koloniseren van een eiland, een verwoede strijd tussen volkeren, noem maar op.
Maar er is één abstract spel dat me onlangs toch de aandacht trok en dat is Tak. Hoewel het theoretisch dus een abstract spel is, is er toch sprake van thematiek. Het spel kent namelijk zijn origine in de fictie. Het komt origineel voor in het tweede boek van de Kingkiller Chronicles serie, ‘The Wise Man’s Fear’, van Patrick Rothfuss. Maar door aandringen van James Ernest van Cheapass Games is het naast een fictief nu ook een écht spel geworden.
Voor het spel liep er een erg succesvolle Kickstater, maar die is ondertussen voorbij. Of het spel ooit in de Europese handel te verkrijgen zal zijn, valt nog af te wachten, maar de kans lijkt me voorlopig klein. Maar niet getreurd, omwille van zijn natuur is het eigenlijk niet zo moeilijk om zelf een Tak spel te maken, en dat wordt ook aangemoedigd! Je vind alle instructies en regels op de Tak pagina op de Cheapass Games website.
In principe kan je allerlei materialen gebruiken. Tak wordt gespeeld op een klassiek bord met vierkantjes (denk schaak of dammen). De grootte van het bord hangt af van de variant. Maar het gaat van 3x3 tot 7x7. Waarbij 5x5 de Tavern of Traveller versie is en 6x6 de Court variant. De hoeveelheid speelstukken is afhankelijk van de bordgrootte. De vorm van de stukken maakt niet zoveel uit, zolang ze maar stapelbaar zijn en ook ‘rechtop’ kunnen staan.
Een klassiek materiaal is natuurlijk hout, en daar ben ik zelf ook mee aan het knutselen gegaan. Je vind ook vele voorbeelden van mensen hun knutselwerk op de Tak reddit.
Als je sneller tak wil proberen is er ook de papieren Tak versie, die verbazend genoeg redelijk goed speelbaar is.
En heb je helemaal geen zin hebt in knutselwerk, dan kan je digitaal Tak online spelen, ideaal ook om te oefenen, maar net iets minder “thematisch”.
De spelontwerper is er met Tak wonderwel in geslaagd een abstract strategisch spel te creëeren dat aanvoelt als een klassieker. Hopelijk krijgt het spel ook buiten America wat voeten in de aarde, maar in de tussentijd brengt het alvast knutselplezier.
“Tak is the best sort of game: simple in its rules, complex in its strategy. Bredon beat me handily in all five games we played, but I am proud to say that he never beat me the same way twice.”
— Kvothe
Geen avontuur zonder goede uitrusting! Vandaar de volgende Pagius Hero Kids uitbreiding, een pakket van verschillende stukken uitrusting. Het pakket bevat de volgende acht uitrustingskaarten:
- vuur pijlen
- zegevlier
- breed zwaard
- drakenhuid schild
- touw
- boek van de kennis
- kracht drank
- stamina drank
Ook nu weer een ‘Pay what you want’ formule via DriveThruRPG. Veel RPG plezier.
Verkrijg Pagius Equipment Pack One bij DriveThruRPG